In segmentul masinilor de lux….. aflam de la Auto PRO ca Mercedes-Benz, BMW si Audi sunt masini din clasa de lux. Ma intreb, retoric desigur, unde se inscriu Bentley, Maybach, Rolls-Royce, (ca sa enumar tot trei)? In clasa premium? E drept, daca ne referim la anumite modele, toti trei constructorii au cel putin cate unul care se duce la granita dintre premium si lux, fiind un fel de hibrizi exclusivisti, adica premium-lux. Insa orice Mercedes isi doreste sa fie macar o data in viata Rolls-Royce, nu-i asa? Sau macar Maybach. Dar a spune despre Audi, BMW si Mercedes ca-s masini de lux, e ca si cum ai pretinde ca Porsche 911 este supercar.
Mai incolo aflam ca de fiecare data cand baietii de la Stuttgart si-au incordat muschii, concurenta formata din Audi si BMW a fost trimisa in corzi. Oare ar fi cazul sa le explice careva editorilor dela Auto PRO ca desi stim cu totii ce-i un advertorial, care se face pe bani buni, nici macar reprezentantii Mercedes-Benz din Romania nu inghit asemenea osanale ceausiste la adresa marcii lor? Sau le inghit, pe cosiderentul ca am dat banii, acum ce sa mai facem? Ne-a inselat ambalajul…
Sa le reamintim, din pozitia noastra umila de cititori de presa auto, ca Mercedes-Benz se afla de ani buni pe locul trei in segmentul PREMIUM si ca se zbate sa ajunga macar pe locul doi, in fata Audi, care pana de curand, adica pana acum vreo 10-15 ani, nici macar nu era considerat un competitor in clasa respectiva?
„Iar cand vine vorba despre confort suprem, tehnologie revolutionara si statut social de prima clasa, toate reunite in expresia „cel mai bun automobil din lume”, pe buzele tuturor vine”… vine un gust usor sarat provenit de la un continut oarecum lipicios, pentru ca da, e o adevarata mandrie sa mergi cu limuzina ta S-Klasse si pe drum sa-ti iei flash-uri de la un autocar Mercedes-Benz sau de ce nu, esti mandru ca te lasi purtat de aceeasi marca care-l duce si pe Vasile, care transporta porci vii de la ferma din Giurgiu catre abatorul din Ialomita, in camionul Mercedes-Benz. E o mandrie sa posezi un brand atat de premium, care face camioane si autobuze, sa fii oarecum inclus in largul cerc deloc exclusivist al celor care merg cu RATB-ul in autobuzele Mercedes-Benz Citaro.
Audi si BMW au deja pe masa de lucru un sistem care sa combata acest avantaj enorm detinut de Mercedes, dorind sa le suprime suprematia suprimatoare de constructori de masini si utilaje, evident de lux.
Si inchei acest capitol, apoteotic, precum a incercat si cel care a semnat balmajeala aia de adjective si adverbe adunate intr-un text latit pe patru pagini de revista, sub forma de advertorial scris cu sufletul (gol) la gura (flamanda), cu limba matasoasa, sa nu zgarie lacul Mercedes-ului: putinii muritori de rand care au vazut S-Klasse intr-un hangar Airbus din Hamburg, nu sunt cu totii proclamati „jurnalisti auto”, ci mai degraba, respectand filozofia piscotului, sunt cei cu limba suficient de catifelata incat se pot apropia de S-Klasse si sa presteze, cantitativ, fix corespunzator cu suma incasata. Cam seamana a autoproclamatie, nu-i asa? Ca nu v-a dus Mercedes-Benz Romania degeaba in hangarul ala, ci sa prestati. Atat dai, atat face!
Cat despre titlu…. este si el apoteotic precum schisma de pe fata ilustra a celui constipat si aflat pe tron in incercarea de a scorni un text, desi constipatia-i sta in cale. Ce poate fi mai adevarat, decat sa dai cu mucii in fasole fix de la titlu, sugerand, fara echivoc, ca regele s-a dus pe tron, unicul loc unde acesta merge neinsotit si pe jos? Regele a revenit pe tron. Regele se caca!
Si unii platesc bani buni pentru asemenea materiale. Si eu sunt un troll rau si agresiv si mai ales pricinos. Si lumea e buna si cainii gonesc pe strazi cu diferiti covrigi pe diferite cozi.