In zilele astea cand un PR a ajuns sa fie un mic Dumnezeu si sa confunde batatura ma-sii cu firma la care este angajat(a), se pare ca este nevoie de un mic ghid care sa defineasca ce inseamna UN PR PROST.
Si sa incepem cu inceputul:
– daca ai senzatia ca sti un mic Dumnezeu in firma la care lucrezi, ESTI UN PR PROST
– daca esti convins ca pe felia ta, ai drepturi depline si ca nimeni nu te trage la raspundere, ESTI UN PR PROST
– daca la evenimente iti inviti numai prietenii, in detrimentul unor publicatii de profil, ESTI UN PR PROST
– daca ai mai multe review-uri favorabile de la bloggeri, in timp ce presa adevarata se cam codeste sa scrie despre produsul tau, ESTI UN PR PROST
– daca lansezi un produs in strainatate, la care inviti cercul tau de prieteni, apoi la lansarea nationala, in primul rand sunt tot aceiasi oameni, desi mai exista suficienti jurnalisti care n-au vazut produsul, ESTI UN PR PROST
– daca iti permiti sa spui unui jurnalist ca publicatia sa nu si-a facut PR-ul cum trebuie si tu nu stii cu ce se mai ocupa ei, ESTI UN PR PROST
– daca habar nu ai sa dai click pe butonul de trafic sau cel aferent SATI, ESTI UN PR PROST
– daca nu stii sa ceri din cand in cand cate o raportare privind traficul, insa ii crezi pe toti cand iti spun ca acesta duduie, ESTI UN PR PROST
– daca produsul tau este cunoscut strict in cercul tau de prieteni, insa pana si in orasul unde se fabrica, el pare a fi o noutate, ESTI UN PR PROST
– daca alergi cu oala de sarmale ca sa-i ai la evenimente pe urmatorii: Chinezu, Cabral, Zoso, Arhi, Pandutzu, nwradu, razvanbb, Raluxa, Piticu21, Cismaru, Ciubotaru etc, ESTI UN PR PROST
– daca peste 60% din bugetul pentru presa il imparti „piscotareste” cu cercul tau de prieteni, in timp ce restul presei moare de foame, ESTI UN PR PROST
– daca iti permiti sa nu-i raspunzi la telefon unui jurnalist si faci asta in mod repetat, ESTI UN PR PROST
– daca nu iti place un jurnalist si arati asta in fata altuia, indiferent ca e jurnalist sau piscotar, ESTI UN PR PROST
– daca cataloghezi un jurnalist ca fiind prost, incompetent, troll, hater, inadaptat, in afara cercului tau de interes, pe motiv ca nu-ti ridica osanale, ESTI UN PR PROST
– daca a fi un jurnalist bun inseamna pentru tine a te lauda ca arati bine, ca ai haine cool sau tu cauti asta la un jurnalist si-l folosesti ca si criteriu de selectie, ESTI UN PR PROST
– daca compania ta s-a decis sa se retraga din tara pentru ca oricum nu vindea nici macar cat sa-ti plateasca salariul anual de PR, ESTI UN PR PROST
– daca un singur jurnalist a fost tentat, macar o singura data, sa te raporteze la forul tutelar superior, adica in strainatate, ESTI UN PR PROST
– daca un jurnalist iti cere un produs intru analiza si tu ii repeti ca nu-l ai la dispozitie, timp in care alergi dupa altii ca sa-i fericesti cu el, ESTI UN PR PROST
– daca produsul tau a fost testat de toata presa, activa sau moarta si ingropata, si nu a aparut niciun review, pe nicaieri, ESTI UN PR PROST
– daca in schimb apar maximum cateva poze pe profilurile personale ale celor de mai sus, unde produsul tau este pozat in parcare, la mare cu iubita sau in lanul de porumb, ca sa dea trendy, ESTI UN PR PROST
– daca un jurnalist te suna ca a aflat de un eveniment care-l intereseaza si tu te scuzi ca nu mai ai locuri sau nu faci pe dracu’ in patru sa-l inviti, cu scuzele de rigoare, ESTI UN PR PROST
– daca indiferent de ora din zi si din noapte, cand esti intrebat, habar nu ai care-s primii cinci in topul publicatiilor care acopera profilul pe care tu ar trebui sa-l comunici, primii cinci din audio-vizual, print, online, ESTI UN PR PROST
– daca ai ajuns sa crezi ca jurnalistii trebuie sa alerge dupa tine si nu invers, ESTI UN PR PROST
– daca nu ai dat niciun comunicat de presa in ultimul an, in afara raportului de vanzari de final de semestru/final de an sau rapoartele oficiale ale diferitelor organisme externe asupra produsului tau, ESTI UN PR PROST
– daca ai un produs destinat testarii de catre presa si tu il tii pentru tine si-l folosesti in scop personal, trei saptamani din patru, ESTI UN PR PROST
– daca ai un singur loc la o deplasare externa si in loc sa trimiti acolo un jurnalist, mergi tu, ESTI UN PR PROST
– daca la deplasari ai mereu aceiasi oameni si te miri ca „nu mai apar altii noi” pe piata, ESTI UN PR PROST
In toate aceste cazuri, plus in cele care acum mi-au scapat, dar sunteti liberi sa completati lista cu situatii care ajuta la definirea unui PR PROST, deci pentru oricare dintre aceste situatii, meriti sa devii somer si sa ramai asa cel putin trei ani, pentru ca, pe parcursul existentei tale ca PR PROST, cel putin un jurnalist s-a intors acasa la familie cu tolba goala si n-a avut ce sa puna pe masa sau ai ajutat ca cel putin o publicatie sa fie obligata sa-si reduca cheltuielile prin concedieri.
sursa foto: Prime Romania
6 răspunsuri
Daca nu stii sa dai copy/paste la numele PRIME Romania ESTI UN JURNALIST PROST.
Poate vrei sa spui NUMERELE PRIME sau SUBSTANTIVELE PROPRII, desi cred ca nu stii nici tu ce ai vrut sa comunici. De aia ti-am si aprobat comentariul 😉
Esti un blogger care nu merita bagat in seama:
– daca publici astfel de articole
– daca ai blog pe .ro cu nickname, ci nu cu numele tau din buletin
– daca la un asemenea articol ai doar 3 comentarii
– daca la un asemenea articol ai cenzurat/moderat comentariile
Ai nimerit: NU SUNT UN BLOGGER! Pentru asta meriti nota 10!
In rest:
-public ce vreau, nu trebuie si nici nu tin sa ma bagi TU in seama.
-am blog pe ro.cu nickname pentru ca nu sunt blogger. Ii desfid pe bloggeri, nu traiesc din blogging si nici nu sunt de acord cu acest mod necinstit de a-ti castiga painea.
-in general,la articole de acest gen nu sunt comentarii, dar 448 de vizualizari NUMAI pentru acest articol e ca un fel de Q.E.D.
-am toate comentariile la moderat. Asta pentru ca sunt in blogosfera suficienti „destepti”care scriu diferite chestii despre care mai apoi trebuie sa dau cu subsemnatul pe acasa.N-ai cum sa intelegi, nici nu aveam pretentia.
-pe fituica aia de PR online pe care o pastoresti ai fix patru comentarii (vezi ca se scrie in litere pana la cifra 10, comunicatorule!), la un total de 15 articole. Tu vii sa-mi zici ce si cum merita bagat in seama? Asta in ciuda faptului ca in 60% dintre ele il pupi in curul ala paros pe Chinezu…
-hai sictir, ca esti un fel de PR si tu.. cred ca te-ai regasit in cel putin patru aliniate din articol.
Ba eu cred ca stii ce am vrut sa comunic si te-ai gandit sa faci totusi o glumita care nici macar nu e amuzanta, fyi.
Nici nu stiu si nici nu imi bat capul. Nici nu dau lectii de limba romana celor care pretind ca-s profesori. Si glumite fac cu prietenii. Pentru restul raman acelasi lipsit de umor, Corvinash. Bite me! (<-- engleza)