Am tot oscilat daca este sau nu cazul sa ma apuc de pus la punct niste chestii nelalocul lor de prin ceea ce se numeste presa auto contemporana. Am zis ba ca nu e cazul, ba ca-s prea subiectiv, ba ca pot fi prea patimas, ba ca folosesc cuvinte grele, ba ca trebuie sa traiasca toti, ba ca e loc pentru toti sub soarte, insa gata! Punct! Nu mai este loc pentru toti sub soarele meu! Ceva e putred in Danemarca si pute pana aici in Romania. Asa ca inauguram o rubrica noua si o era noua: punctul pe i si hatingul indreptat catre cei care trebuie hateriti pentru ca altfel nu se mai poate. Si da, acest text (nu) este un pamflet deci aveti tot dreptul sa (nu) il tratati ca atare. Si da, fan-clubul meu este deschis, se primesc inscrieri, pentru ca stiu ca multi „prieteni” imi voi aduna. Asta este!
Nu este ceva nou, ca jurnalisti auto cu state vechi in domeniu, sa efectueze fel de fel de blowjob-uri cu esapamentele Daciilor, pentru ca, asa stiu ei, sa-si croiasca un drum in aceasta parte a presei, din ce in cem ai mizerabila si mai josnica, presa auto. Pana la urma, un job este un job si orice job este binevenit in ziua de astazi, nu-i asa?
Si poate ca atitudinea acestora, a jurnalistilor, nu mai mira pe nimeni, desi ca sa citez un clasic in viata, „Daca ai scris o singura data ceva pozitiv despre Dacia, nu mai ai caderea morala sa scrii urat despre nicio masina din lume” – am incheiat citatul.
Ce ne facem cu cei care au senzatia ca sunt jurnalisti, care cred ca ceea ce scriu are vreo pondere intr-un segment unde si cei mari se impiedica, iar ei, mici si neaveniti, nu sunt deloc bine primiti la masa bogatilor? Cum se transpune in practica un blowjob, posibil aducator de invitatii pe la saloane auto, masini de teste, sau de ce nu, niscai marafeti aruncati in sila de companie catre site-ul obscur unde activeaza, blowjob efectuat de catre un neica-nimeni?
Este blowjobul diferit, mai amplu sau mai profund, acopera intreg esapamentul sau se rezuma strict la gura de evacuare?
Ce simte compania producatoare de automobile, cand i se aplica acest tratament oral de catre un diletant, un accident genetic caruia ar trebui sa i se interzica accesul la o tastatura legata la un computer cu iesire pe internet? Blowjobul are acelasi efect?
Problema se poate privi si din alta perspectiva: a face un blowjob esapamentului unei firme mai mari, unui BMW spre exemplu, insa aici sintervine si problema disponibilitatii orale, deoarece sa fim sinceri, BMW are ditamai evacuarile… BMW apreciaza in aceeasi masura un blowjob facut de un amator cu cel facut de un profesionist? Dar BMW are nevoie de blowjoburi sau ei fabrica masini si sunt mai presus de guri umede, disponibile si flamande? Ma indoiesc ca seful cu imaginea de la BMW Group mi-ar raspunde la un inetrviu pe aceasta tema, desi sa recunoastem, ar fi ceva inedit.
Un buflei si Dacia de test
Revenind la „Un buflei si Dacia de test”, se remarca inca de la inceput superioritatea si autosuficienta de care da dovada primul substantiv din titlul acestui paragraf: „la inceputul carierei noastre” (e drept, aratai cat doi, dar sunteti doar aproape unul, domnule), „scriam la un cotidian national, ceva de genul ca Dacia diesel este o chestie in voga”, urmand ceva cu dieselurile care sunt ceva inedt in Romania anului 2004.
Spre surprinderea lui, ar trebui sa stie ca motorizarile diesel nu sunt o noutate in Romania doar de prin anul 2004 cand bufleiul si-a inceput activitatea in domeniul datului cu presupusul pe tema auto. Romanii au o mare apetenta pentru diesel, ca si restul europenilor, inca de cand au avut voie sa importe primele masini in tara. Sa ne aducem aminte de hoardele de generatii de VW Golf I, II, II, care au invadat initial Romania, 75% dintre ele erau diesel. Sa ne aducem aminte de celebrele Opel Astra 1.7 diesel, de faimoasele Ford Focus, aproape in totalitate importate cu motorizari pe motorina, de popularele Passat-uri care sa ma bata mama, tragi cu pusca dupa unul pe benzina, etc. Dar deh, unii ochelari nu asigura o vedere mai buna, sau chiar daca vezi, nu inseamna ca si pricepi.
Ajungem la testele pe care „noi le facem in jur de 500-100 kilometri”, unde hai sa dam cu mamaliga’n grinda, la 500 km, deja trebuie sa bagi carburant si cand esti cu limba pe ochi, ma indoiesc ca bagi mana in buzunar sa alimentezi o masina de test, nu buflei mic? Ca in buznar e ariciul..
„Un pic mai binisor”, cam asa intelege maestrul sa ne descrie saltul calitativ facut de Dacia cu al sau Logan 2. Pai daca e un pic, inseamna ca e putin, daca e binisor, inseamna ca nu e bine ci doar un pic de bine, deci avem „un pic de pic de bine”, de unde rezulta ca mai bine treci cu vederea peste aspectul asta ca e atat de insignifianta schimbarea ca mai bine nu o aduci in discutie, daca tot esti la capitolul blowjob aplicat. Al dracului si semnatica asta a strainei limbi romane vorbita de romani in romaneasca straina de limba romana, nu-i asa?
„Platforma e si ea un pic schimbata”, dar nu foarte mult, de unde mai rezulta ca nici la capitolul tehnologie nu s-a schimbat nimic, avand de fapt o Dacie Logan noua, cu un pret nou si evident mai mare, care ofera cam tot ceea ce oferea si cea veche, insa pretul e schimbat si poate un picut si aspectul.
Aflam ca Logan 2, 0.9 TCe, nu are motor de Dacie, de parca asta ar fi vreo noutate de la aparitia primului Logan incoace. Chiar merita ca Dacia Group sa dea masina asta oricui la teste, aflam lucruri noi din locuri neobisnuite…
Cat despre „Cele mai andurante motoare din banca de organe Renault”, expresia asta ma lasa fara comentarii, avand in vedere ca anduranta este de fapt un substantiv feminin care poate imbraca lejer formele nominativ-acuzativ, genitiv-dativ si vocativ, insa nici daca e sodomizat nu se transforma in adjectiv, in afara cazului in care un „jurnalist auto” il trece prin gura lui de aur…
Oricum, motorul l-a socat atat de tare pe buflei, incat a revenit la formna de exprimare la persoana intai, plural, devenind brusc „socati de motor”. Si probabil, nu si-au mai revenit…
Apoi, se trece brusc la expunerea frustrarilor perosnale, comparand Dacia Logan 0.9 TCe cu (n-am reusit sa inteleg care model desi am reascultat de 10 ori), Fiat, in mod clar „importat de AutoItalia (sic!), „care are si probleme tehnice si au fost si niste recall-uri masive” (sic 2!), nu ca la Dacia, care fiind pe piata de nici cinci luni (lansat la Paris in 28 septembrie 2012) si adus pe piata din Romania in 9 noiembrie 2012, se poate deja vorbi despre fiabilitatea perechii motor-transmisie, nu-i asa? Daca visezi drive teste si comparative cu masini pe care le-ai vazut doar in poze, da, orice este posibil, insa daca te pretinzi jurnalist auto, n-ai voie sa scrii asa ceva. La fel ca si comparatia cu B-MAX 1.0 EcoBoost – 100 CP, pe care buflei n-a pus mana, el la lansarea B-MAX in Romania si drive testul national aferent, conducand un 1.6 TDCi, adicatalea diesel si cu vreo 700 cmc in plus, dar deh, ce mai conteaza?
Apoi review-ul se termina brusc, precum un elefant fara coada, dupa ce bufleiul orgasmeaza la aducerea in discutie a butonului ECO, care nu-i asa, asigura un consum extraurban de 4 l/100 km, dupa ce in prima parte a aceluiasi review dieselul de la Dacia 1.5 dCi consuma cam 3 l/100 km, tot extraurban. O fi vorba de mile sau de metri?
Pentru conformitate, accesati linkul, daca va tin nervii (buflei sa zici merci pentru trafic): http://www.autolatest.ro/show-auto/primul-test-cu-noua-dacia-logan-2-cu-motorul-0-9-tce-de-90-cp
Un răspuns
Misto articol :)), mi-a placut.