Ajar, artar, Nascar, PiaR, samsar, Piscotar, Aferim!

Din ciclul „De cati ajari este nevoie pentru a testa un Ford Fiesta?” iata ca aflaram: nenumarati, dar daca se poate, cat mai ipocriti.

In urma cu cateva luni de zile, aflam cu bucurie ca s-a infiintat AJAR, adicatalea Asociatia Jurnalistilor Auto din Romania, care cica nu s-a desfiintat vreodata, insa acum s-a reactivat. Zic: bun, iata si un organism, sau o autoritate care sa aiba in grija si soarta noastra a jurnalistilor auto, poate un fel de sindicat al jurnalistului, sau ceva care sa nu ma faca sa ma simt ca un nimeni in drum si plin de praf, care alearga dse colo-colo pentru o bucata de paine si se zbate sa faca presa, nu blogging, pe o tema despre care cei mai multi isi dau cu presupusul: auto.
Zic in sinea mea de om credul, caruia nu ii place sa se joace cu nume mari si importante, precum Asociatia Jurnalistilor Auto din Romania, ca de abia de acum vor intra lucrurile in normalitate, ca eu, ca un om prost si mic si neavenit, care nici nu stiu sa scriu bine in romana, am nevoie de cineva care sa-mi apere interesele. Sa pastreze o relatie cu lumea PR-ilor, cu directorii de imagine de la companii, sa promoveze jurnalismul adevarat si publicatiile adevarate de presa, identificate pe baza unui trafic real si al continutului publicat, etc.
Haida-de! Mare dezamagire si culmea, dezamagire petrecuta la 45 de ani, varsta la care crezi ca nu mai poti lua asemenea tepe de diletant. Dar inca se poate…

Ce este deci acest AJAR?
Simplu ca buna ziua. O asociatie de piscotari iesiti la pensie, cu pretentii de dinozauri ai presei auto, in conditia in care unii dintre ei nici macar n-au iesit din oul care  le-a gazduit existenta in presa auto. Pensionati inainte de varsta limita, tot asa precum un nou-nascut se naste mort, asta ca sa nu folosesc cuvantul avort, ca i-as transforma in avortini si n-as vrea sa ii jignesc.

Adunati ca sa existe intr-o forma grupata si ca sa mai acceada si ei pe la diferite manifestari auto, unde piscotul e mult si bun si mai ales gratis, sa ii mai bage cineva in seama, ca deh, pe dinozauri ii cauti la Antipa, ca la oua-s atrofiati, stransi intr-o asociatie care sa dea senzatia de ceva legitim si important, pentru a mai incurca lumea celor care chiar scriu despre masini, impovarand lista si asa prea impovarata a  celor care iau masini in teste, scosi din cutiile in care naftalina n-a reusit sa omoare moliile care-i insotesc pe cei mai multi dintre ajari, n-au nicio treaba cu noi cei din linia intai, cei care ne rupem spatele pe frontul jurnalismului. Nu au nicio treaba sa explice lumii care e diferenta dintre bloggeri si jurnalisti, nu au nicio treaba sa ia atitudine impotriva fenomenului de nepotism care a cuprins aproape intreaga relatie presa auto- PR-i auto, li se rupe de tot si de toate, in afara burdihanelor proprii, care sincer nu ii prea recomanda sa urce cate trei intr-o Fiesta.

I-am vazut si la lansarea Fiestei, ca tot pomenisem de ea. Autosuficienti si infatuati de parca nicio rotativa de tipografie din lumea asta nu porneste daca nu isi dau ei acordul, plini de ei de parca pana cand au dat ei cu semnatura, nicio roata nu era rotunda, importanti de parca fara sfatul lor, Marchionne nu si-ar fi prezentat planul cincinal de relansare a marcilor din conglomeratul Fiat-Chrysler in SUA, suficient de inapti, unii dintre ei, incat sa se planga ca la hotel nu mergea jacuzzi (smecherii au jacuzzi acasa, dinozaurule) si ca in sauna era frig (eminenta, exista un reglaj in camera, pe un perete, avea fix trei butoane, dar daca-s mai mult de doua ai ecran albastru, nu-i asa?) si pana la urma, ai venit la o lansare auto, nu la un centru SPA unde platesti abonament lunar, ca sa ai pretentii de diva cu bufeuri. Ia de vezi poza extrasa din Ajurassic Park (click pe poza pentru imaginea intreaga):

4 ajari

Adica, intr-o singura expresie, acesti ajari sunt si saraci si fuduli, trecand peste faptul ca in ipocrizia lor, ca sa nu ii spun altfel, au fost necesari nu mai putin de patru pentru a testa o masinuta care venea cu 2-3 gadgeturi noi si cu o parte frontala redesenata. Inutil sa mai spun ca din cei patru, n-au fost in stare niciunul sa scrie un review decent la adresa masinii sau evenimentului, semn ca nu numai ouale li s-au atrofiat. Si pentru ei au fost blocate 2 masini, in care puteau intra mai degraba 6 bloggeri, ca tot iesea ceva din mana lor, putea chiar fi chemat Zoso, sa nu-si mai planga de mila pe blogul sau personal, frustrat fiind ca amicul Ciubotaru a prins marginea cutiei de piscoturi Ford iar el, marele Zoso, trebuie sa se mangaie singur, cu o mana rece in frigul din Brasov.

De ce spun ca-s si ipocriti ajarii, in afara celor deja explicate mai sus? Pentru ca atunci cand cu mandrie si-au pus pe Facebook poza de grup in care se pregateau sa supuna Fordul Fiesta unui gang-bang jurnalistic provenit din paleozoicul jurnalismului, personal am comentat pe marginea fotografiei, cu o intrebare sugerata de alt coleg din presa auto: „De cati ajari este nevoie pentru a testa un Ford Fiesta?”, comentariu sters rapid de ajari, pentru ca pe de o parte n-aveau ce sa raspunda, ca e greu cu astea, cu cuvintele, pe de alta parte pentru ca ilustra intr-o oarecare masura ceea ce am scris eu p’aci.

Si pentru ca niciodata nu-s suficienti ajari, observ ca in lista lor de dinozauri, unii inca nenascuti din punct de vedere jurnalistic auto, au aparut nume noi, iar spaima mea se indreapta asupra pilotului de raliuri care da cu scrisul pe bloguri si inspaimanta lumea cu prezentarea  „eu sunt jurnalist”, spaima ca da, AJAR devine pe zi ce trece o asociatie tot mai importanta. Sper din tot sufletul ca pilotul sa fie un jurnalist mai bun, in comparatie cu cat de slab pilot a fost  jurnalistul AJAR care danseaza precum Baloo care a calcat pe un musuroi de furnici si comenteaza uneori meciurile din NBA.

Dancing Baloo

In curand, cred ca se vor vinde bilete la intrarea pe saitul AJAR, cam la fel cum se vand la ZOO sau cum spuneam, la Antipa, evident din acelasi motiv: dinozaurii sunt atat de rari incat probabil ca merita sa platesti ca sa-i vezi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.