Din pura curiozitate, ca sa imi dau si eu seama cam ce oameni sunt cei care vin la lansari, apoi scriu despre masini si culmea, mai dau si sfaturi, am dat o raita pe blogul unei celebre bloggerite (atat de celebra incat daca nu intram pe blogul lui Ciubotaru (baiat mult mai fain in realitate, decat e perceput in urma activitatii din blogosfera), nu aflam in veci de existenta ei pe acest pamant…) ca sa vaz cu ce se mananca scrisul despre ceva la care nu te pricepi, dar te bagi in seama. As putea extrapola si extinde totdata definitia bloggerului, ca fiind acel om care in general scrie despre lucrui pe care nici nu le cunoaste, nici n-a pus mana sa invete despre ele, dar isi da cu parerea, ca un adevarat roman atotcunoscator, dar ma rezum la aceasta nisa, cea a presei auto.
Mi-am aruncat ochii atat pe un test efectuat cu Ford Ranger, cat si pe cel recent incheiat de la adunarea piscotarilor din presa si blogosfera cu ocazia lansarii Ford Kuga in Romania.
Acum eu inteleg ca unii piari au nevoie de expunere, mai mult decat de aer, chiar daca expunerea produsului se face in detrimentul calitatii informatiei, dar sa ma bata mama daca exprimari de genul „Larma facuta de motor”, „Si Rangerul striga „hai la joaca”, nu ma obliga sa citez o doamna a presei romanesti de specialitate, care exclama uimita intr-o discutie: „A, cam ce potential client de Ford Ranger citeste voma aia de site?
Baiiii, imi iau Ford d’ala d’am citit la Raluxa ca te cheama la joaca…”
As putea completa ca Raluxa s-ar juca si cu un caine schiop, daca n-ar fugi si ala de ea, dar deontologia profesionala si bunul simt ma opresc s-ao fac aici, in scris si in public.
Mie mi-a placut in mod deosebit felul in care teribila bloggerita a descris montantul A, la rubrica „ce nu mi-a placut la Kuga”: „Stalpii dintre portiere si parbriz sunt cam grosi si cam afecteaza vizibilitatea laterala, mai ales cand esti in curbe”, uitand sa mentioneze faptul ca e greu de la inaltimea de 1,5 metri, cu tot cu tocuri, sa vezi ceva dincolo de semnul Ford de pe volanul masinii. Insa cine o citeste poate intelege ca montantul A are o grosime de vreo 30 de centimetri, cat sa nu-l poti ocoli cu privirea.
Mai este interesanta si partea cu „Ce mi s-a parut irezistibil: Usurinta cu care o conduci si o parchezi, precum si versatilitatea asfalt-teren (se descurca bine in ambele situatii)” de unde reiese ca versatilitatea, care fie vorba intre noi, in limba romana inseamna schimbator, nestatornic si fara fermitate, e o trasatura de baza a noului Ford Kuga, care se poate asadar defini ca fiind o masina nestatornica sau o masina fara fermitate. Sunt sigur ca Zoltan Brassai deja se gandeste la includerea celor doua propozitii in viitoare campanii derulate cu si pentru bloggeri. Parca si vad: „Testeaza Kuga, o masina nestatornica, pentru nestatornici!”, sau „Pentru cei in cautarea lipsei de fermitate, va oferim Noul Ford Kuga. Nestatornic atat pe asfalt, cat si in off-road!”. Si joaca cuvintelro ar putea continua, credeti-ma!
Interesanta este si descoperirea tubinei la motorizarile pe benzina: „Turbina. Da, EcoBoost este un motor premiat, turbina pe benzina este o inovatie extraordinara, dar cand infigi piciorul in pedala de acceleratie si simti ca a cuplat turbina unui TDCI, diferenta este vizibila si de impact.”, moment in care am decis sa ma duc sa-mi demontez singurel turbina de pe vechiul meu Subaru Forester S Turbo, fabricat in anul 2000, deoarece, nu-i asa? turbina la motoarele pe benzina nu se inventase inca si n-avea ce cauta la mine sub capota.
As putea broda pe marginea saraciilor de texte scrise de viitorul pol de interes din presa auto si viitorul influencer auto denumt Raluxa, insa am decis ca mai multe cuvinte ar fi de prisos. O sa inchei, glorios si apoteotic cu o fraza care-mi va bantui nelinistile si imaginatia: Fabia mea de 1.2 l benzina – care azi, in oras, pe ninsoare, m-a dus la job contra unui zglobiu 15.8 la suta de km.”, fraza care mi-a creat o paradigma cat casa, ajutat si de haterul emi_ba: oare l-a condus in drifturi pana la servici? Raspunsul meu este unul singur: da, caci ea si cand merge pe jos face drifturi…
Si cum Raluxa este un fel de ambasador Ford, care vine si ea cu o incheiere, de genul: „Si pentru ca am tot auzit in ultima vreme proteste referitoare la cine este si cine ar trebui sa fie invitat la lansari auto, sa primeasca masini in teste si sa scrie auto review-uri, as vrea sa va rog sa va semnalati in comentarii daca indepliniti doua criterii: 1) aveti blog, chiar si generalist si 2) vreti sa testati masini despre care sa scrieti ulterior o parere onesta, iar eu o sa le transmit mai departe celor de la Ford intentiile voastre si, in masura in care se poate, evident, o sa va puteti incerca penelul pe review-uri auto. Pentru ca toata lumea merita o sansa. Astept in special soferitele de Bucuresti :P”, incheiere care evident i-a adus o gramada de comentarii, aducand probabil si o ploaie de noi jurnalisti in cautarea unei masini de test, caci ce e piscot, ca piscotul se servestem, gratis si cat de cat proaspat, o sa va mai tin la curent cu niste unii care au „testat” si apoi au „scris” despre masinile testate, caci blogosfera ramane un izvor nesecat de ineptii. Blog sa ai, restul vine de la sine!