Zilele trecute, Piticul cel Sugubat a postat un clip pe pagina sa de Facebook. Nu stiu daca e si la el pe blog, caci desi mi-e simpatic bloggerasul, nu simt nevoia sa dau raite prin blogul sau. Mai ales ca de regula, citesc un blog cand am in vizor proprietarul sau autorul. In vizor = gata de tavaleala 2.0. Pe el nu-l hateresc, caci in clipa cand toti bloggerii isi vor fi gasit de lucru, el va trebui sa ramana exponentul unei generatii apuse de pierde-vara si taietori de frunza la caini, sa arate lumii ce nu trebuie facut. Deci sa bem o bere Bergenbier cu bloggerii. Yeah right, n-ati vrea sa donez si sange pentru vreunul dintre ei?
Clipul are un mesaj de-a dreptul interesant (prima parte):
„Ce au in comun Andrei Cismaru, Mahmur.info (Claudiu si Lucian), Marius Matache, Piticu’ si Pandutzu? Muzica, voia buna si distractia, adica una dintre cele mai puternice prietenii din blogosfera romaneasca!”
Ce au in comun? Va spun eu! Sunt toti bloggeri. Si sunt toti, cu exceptia lui Piticu, niste B-listeri si influenceri wannabee. Adica niste nimeni, niste oarecare cu bloguri, someri de profesie, care-si dau cu parerea, contra unei linguri de ciorba, despre orice si despre toate.
Reteta e simpla: se ia un influencer, un blogger cu imagine (A SE RETINE, Piticu’ si-a creat-o singur si preseteaza la Realitatea TV, deci nu e un amarat de somer cu pretentii de cunoscator), se pune intr-un cerc de loseri, ca sa atraga imagine si sa le arunce si B-listerilor un crampei de lumina pe moacele necunoscute si aflate in umbra, apoi cu emfaza unor adevarati importanti, vin cu totii si spun cate doua vorbe, evident despre piscot, traditii, chestii cool, pe care -nu-i asa? – ei le traiesc si le au in fata nasului zi de zi.
Omul de rand se va uita la clip si isi va pune intrebarea: Cine dracu’s astia? Si de ce imi spun ca Bergenbier e cool si ca si mai cooler de atat ar fi sa ma duc pana la Craiova?
Pentru ca partea a doua a mesajului zice asa:
„Hai pe 3-4 august la „Zilele Prieteniei Bergenbier” din Piata Prefecturii ca sa-i asculti pe Cargo, Vita de Vie, Mihai Margineanu, Partizan, Parazitii, Alternosfera, Nightlosers, E.M.I.L., We Singing Colors si Pandora!”
Bai fratilor, chiar nu pricepe nimeni ca Social Media asta de gradina, alaturi de comunicarea facuta de niste cvasinecunoscuti nu vinde nici in ruptul capului?
Ia uitati-va pe printscreen: 105 vizualizari. Clip „Published on Jul 23, 2013”- 105 vizualizari!
Cine e Pandutzu? Un lache pansat cu un blog, unde traficul se ridica in medie la 250 de unici pe zi (conform Traffic Ranking), cu aere de hipster si expertiza in shaorma nwradu consumata cu casca de curse pe cap, la volanului unui vehicul american vandut in Europa? Cine palaria mea e Panduztu, ca parerea-i sa conteze in momentul in care eu, mare consumator de bere, imi aleg marca pe care as avea chef s-o beau? Un om de pe strada. Deci informatia pe care mi-o transmite este egala cu a oricarui om de pe strada. De ce sa-l consider pe el peste acest nivel?
Poate doar pentru ca-s usor lovit la cap?
L-am luat pe el ca exemplu pentru ca mi-e drag intr-un mod mai special. Intrebarea se poate repeta, fara jena, inlocuind numele sau cu Andrei Cismaru, Marius Matache sau daca era prezent aici, Adrian Ciubotaru.
Niste oameni de rand, cu trairi de rand, cu idei de rand, insa cu fite dfe influenceri.
Si acum, uitati-va la clip (na, sa va creasca vizualizarile): ce ne comunica el? ca niste baieti de pe strada, e drept, alesi pe criteriul „moaca de machitori”, te cheama la Zielele Prieteniei Bergenbier. Fete (moace, nu va ganditi la femei) de betivi au toti, fete de „Nightlosers” au toti, ce mai lipsea? O marca de bere care nu si-a terfelit suficient numele, insa are grija PR-ul, alaturi de directorul de marketing, sa lesine ce a mai ramas nelesinat din brandul cu pricina si sa se laude ca au efectuat o campanie de succes. Inca o campanie, care a reusit sa adune… 105 vizualizari in 10 zile. Si cineva le-a dat si o sapca cu bani acestor „VIP-uri”, sa apara in clip si sa-si dea cu presupusul..
Ai vrea sa bei o bere cu baietii din clip? ai vrea sa risti sa ti se spuna dupa a doua bere comandata ca nu se servesc persoanele in stare de ebrietate? Ca asa arata aia, de parca au lesinat vreo doua cisterne de bere si ar da-o apoi pe vodca.
Si apoi sa-ti pui si poze pe Facebook cu ei, sa te intrebe 85% dintre cunoscuti: „cine dracu’ erau drojdierii aia cu care te-ai pozat?” sau „ai tras ceva pe nas?” Ca aia cam au moace de fumatori de calti cules din coolerul computerului.
Un răspuns
nice… 🙂