N-as fi crezut ca foamea va fi atat de mare in Romania. Nici ipocrizia, insa asta e deja alta poveste. De luni de zile ma zbat sa atrag atentia celor interesati ca fenomenul de piscotareala se intinde mai ceva ca in celebrul „La Piovra”.
Fel de fel de neaveniti sunt bagati in seama de fel de fel de agentii dubioase, care se ocupa de imaginea unor branduri, rezultand de fapt, paradoxal fata de targetul initial, niste momente catastrofale de lipsa de imagine si mai incolo de scadere dramatica a vanzarilor.
Si parca pentru a-mi intari spusele, iata ca un coleg din presa, (vezi foto) aconstata cu aceeasi scarba ca si mine ca da, foamea e mare, ipocrizia si mai mare, iar jocul de-a relevanta se traduce pur si simplu in prezenta la eveniment, colectat piscotul (mica atentia pe care o ofera organizatorul,caamintire) si mai apoi…. culmea culmilor, vanzarea acestuia pe Okazii.ro.
De aceasta data este vorba de un eveniment inchis, la care au fost invitati numai „premiantii”, ca doar nu oricine are acces la un Porsche, in Romania zilelor noastre.
Cel putin asa pare din exterior. Din interior insa, de aici de unde vezi cel mai bine schismele sistemului putred, vezi si ca la astfel de evenimente vin vanzatorii de baloane de sapun, acelea atat de iubite de agentiile de publicitate si de organizatorii de evenimente fastuoase, cu rezultate de imagine zero.
Porsche lanseaza noul 911 Turbo in Romania. Si invita o pleiada de „alesi”. Printre ei, unul isi pune piscotul la vanzare pe Okazii.ro, o macheta 911 Turbo aurie, contra sumei de 80 RON.
Cautand mai jos, printre ofertele sale, observ ca piscotarul a mai fost si la evenimentul Lexus, unde cadoul-piscot a fost un port-card, de asemenea personalizat.
Evenimentele s-au succedat, unul dupa celalalt,la 2-3 zile diferenta. Si daca stai sa analizezi cine din presa sau cine din asa-zisa presa a fost la ambele evenimente, nu e greu de presupus care este „vinovatul”. Sincer ma asteptam sa vanda fiecare piscot in dublu exemplar, dar nah, probabil ca asteapta vanzarea primului sau poate ma insel eu…
Si mai jos, un port-card oferit la un eveniment Mercedes-Benz, personalizat Clasa E:
Sau de ce nu, un breloc Mercedes-Benz Citan:
Dupa umila mea parere, faptul ca un invitat la un asemenea eveniment se duce atat de jos incat sa-si valorifice „atentiile” da nota asupra fenomenului. Si da, e un semnal de alarma, inca unul, vis a vis de cine vine la evenimente si cu ce se alege de fapt firma beneficiara a evenimentului, cea care de fapt isi promoveaza produsul. Ca agentia si PR-ii e clar ce au obtinut: niste cifre numai bune de aratat sefilor, care nu se vor mai sinchisi sa urmareasca vizibilitatea ulterioara a evenimentului ci se vor intreba, dupa niste luni bune, de ce mama naibii produsul lor, pentru care au cheltuit atatia bani sa-l promoveze, este inca un mare necunoscut pe piata si vanzarile sunt alarmant de inexistente.
Si nu in ultim rand,tot in cadrul parerii proprii, faptul ca un invitat isi vinde piscotul da o nota aparte asupra calitatii umane si de ce nu, profesionale, a acestuia. Sa-ti vinzi piscotul e aproape ca si cum ti-ai valorifica certificatul de nastere sau cel de casatorie. Sa vinzi piscot e ca si cum ti-ai vinde identitatea.
Si stiti ce mi-a trecut asa, fulgerator prin cap? Avand in vedere faptul ca, fara dubii, asta de-si vinde piscotul e un reprezentant al presei, cred ca biata Stancuta nu-si merita soarta pe care i-am desenat-o in aceste pagini. Cred ca voi sterge tot ce am scris despre ea si ma voi duce sa-mi cer scuze. Macar ea nu isi scoate piscoturile la vanzare. Si da, e pentru prima data cand am remuscari ca m-am luat de ea, cand de fapt, nu ea este cauza neregulilor din sistem, ea e doar un efect,cauza e la noi, in presa.
2 răspunsuri
Macar se stie ale cui sunt? Taaare’s curios
Banuim, dar pentrua afla , ar trebui contactat vanzatorul de pe Okazii. Cum eu sunt ABSOLUT convins ca e cineva din presa, n-am nicio sansa, caci singur ma cunoaste. Cineva din afara ar fi o idee 😉 O poza, o atentie, un sif, o maslina… Mi-e jena ca mi-am ales meseria asta, pe care cica o „practica” orice lache…