Mercedes-Benz Romania, schimbarea la fata

Dupa ce anul trecut marcam momentul de glorie al comunicarii si marketingului brandului auto  pe care sincer il iubesc cel mai mult pe lumea asta,  adica Mercedes-Benz, iata ca acestia care se ocupa de povestea cu pricina, oarecum speriati ca li se pomeneste numele si nu prea stiu de ce, au decis sa treaca la schimbarea la fata.

Mercedes-Benz Romania
Astfel, in lupta lor pentru redobandirea pozitiei numarul unu in toopul producatorilor premium mondiali, au renuntat la clientela dobandita in perioada boom-ului economic (a se citi boom-ul imobiliar, aka perioada tranzactiilor cu terenuri) si incearca sa se debaraseze de palariosii cu boruri largi, de maslinii nativi, conlocuitorii tarii dar si de cei care-si cumpara lantul de purtat la gat din Carrefour si reprezinta masculinul substantivului pitipoanca. Da, vor sa renunte si la cocalari! Vor sa renunte la tot ceea ce, din nefericire, si cu ajutorul lor, a ajuns sa sa identifice cu marca.
Ideea lor, de-a dreptul originala, a fost sa se adreseze clasei imediat urmatoare, adica doar cu 0,1% ceva mai sus decat ante mentionatii. Si asa s-a nascut fantastica, extraordinara, virala, proeminenta si mai ales penetranta colaborare Mercedes-Benz – blogosfera romaneasca.

Sa te tii de acum vanzari, sa te tii de acum vizibilitate marca, sa te tii de acum know-how aplicat, sa te tii de acum imagine Mercedes-Benz in Romania. Sa te tii de acum vanzari, asta trebuie mentionata de doua ori!
Se stie, bloggerii reprezinta cea mai influenta forta din media, nu-i asa? Ei pot scrie oricand, orice, despre orice, in orice pozitie, de la stat in genunchi, la traditionala pozitie „capra” (sau doggie style, mai pe americaneste). Deci, parerea lor conteaza! (aici e momentul in care va dati seama ca e momentul sa nu mai luati de buna mima mea serioasa si sa izbucniti in ras).

Mercedes-Benz  Romania

Si Mercedes-Benz A-Klasse de asta are nevoie. Nu de rasete, ci de reclama, de imagine, de implementarea produsului in zona care conteaza.
Suprinzator sau nu, zilele trecute vorbeam cu niste cunoscuti chiar despre asta. Unul dintre ei vazuse A-Klasse prin oras si nu stia exact ce e. Am ramas surprins: cum sa nu stii ca e varful de lance al Mercedes-Benz in actiunea lor de redobandire a suprematiei mondiale? Unicul model care se adreseaza vanzarilor de volum, fiind totusi cu 7.000 € mai scump decat un VW Golf?
Apoi mi s-a aprins becul: daca Mercedes-Benz Romania a decis sa comunice strict prin intermediul a doua, hai trei publicatii de specialitate, in rest rezervand masina bloggerilor, asta e rezultatul. A-Klasse este o necunoscuta in ochii celor care chiar conteaza, adica cumparatorii. Pentru ca un client nu citeste bloguri si daca o face, nu ia informatia frivola de acolo drept altceva decat can-can sau „hai sa mai citim si noi ce zic astia ca sa mai treaca timpul. Si presupunand ca vreun lunatic ar citi un blog pentru a se informa despre o masina, cu siguranta nu va citi foioioiurile chinezesti, baiguielile prin care nwradu isi manifesta satisfactia de a pipai ceva premium, faptul ca un hoinar devine soferul personal al altor bloggeri si trambaleaza inutilii prin tara. Nu! Cine vrea o parere avizata, pune mana si isi cumpara o revista auto, se uita la tembelizor la o emisiunea auto (apropos, mai avem vreo doua in Romania) sau deschide vreo doua-trei browsere si da cu geana prin site-urile auto, unde inca mai sunt cativa profesionisti adevarati (si nu, nu fac referire la mine, sunt destui care scriu mai bine si stiu mai multe despre masini decat mine, desi nici eu nu-s chiar la coada listei).

Mercedes-Benz  Romania
Altfel, A-Klasse va ramane doar masina cu care un blogger – uite aici inca un exemplu – s-a dus sa piscotareasca ceva si pentru deplasare a folosit produsul piscotat deja, pe care altcineva l-a postat pe contul de Facebook. Trist si pueril, nu-i asa?
Oare ce fumeaza aia de se ocupa de cea mai frumoasa marca din istoria auto, si ce scop ascuns au de a-i jegosi imaginea?
De ce sa vrei sa-ti asociezi brandul- premium- cu niste paria ai jurnalismului, niste neaveniti care conteaza strict in lumea lor, lume care – la un loc – n-are bani sa-si cumpere o masina second-hand inmatriculata in Bulgaria? E o strategie atat de inalta si de bine aplicata incat ma depaseste.
Si ce-mi spune asta, mie – ca iubitor declarat al marcii Mercedes-Benz? E timpul sa treci la BMW! Accepta realitatea! Mercedes-Benz ramane al cocalarilor de toate tipurile.

2 thoughts on “Mercedes-Benz Romania, schimbarea la fata

Lasă un răspuns

Top