Imaginea Mercedes-Benz in Romania

M-am prins! N-a fost greu, dar m-am prins! Nu prea stiu eu marketing si cu asta basta. Nu stiu nici cum sta treaba cu asocierea de imagine si cu crearea de imagine prin alaturarea imaginii tale cu a unei vedete. La fel am probleme si cu identificarea publicului-tinta. Insa citind si muncind pe branci am aflat adevarul. Nu e atat de greu.

Se pare ca Mercedes-Benz a decis sa revina la imaginea initiala, in incercarea sa de a redeveni nr.1 mondial in topul producatorilor premium.
Si pentru ca e greu sa bati BMW, care pare-se a preluat stafeta n u numai ca nr.1 mondial ci si ca nr.1 in topul preferintelor clientelei care-si permite masini premium, aici imaginea vorbeste de la sine,

BMW

laolalta cu faptul ca si Audi are publicul sau tinta bine definit, reusind acapararea unei bune bucati din piata,

Audi

Mercedes-Benz Romaania a decis sa revina la origini. Adica la clientii sai traditionali. Si aici ne folosim din nou de imagine, pentru a ilustra ideea:

palariosii
Insa cum acestia, migratori fiind din fire, deci nestatornici, au ajuns in bratele concurentei, Mercedes-Benz a apelat la un surogat, pastrand totusi ideea de baza, traditionala:  stancuta de piscot.

stancuta

Face sens, face si cinste brandului, dar mai ales, imaginea stancutei intr-un cabrio cu stea pe capota e tot ce poate fi mai bun si mai epic, caci este rezultatul muncii unei intregi echipe de manageri si marketing know-how-eri, care iau salarii babane de la producatorul german si iata, fac imagine, se adreseaza fix publicului interesat de masinile lor, nu-i asa?
Mai trebuie mentionat faptul ca stancuta de piscot vine sa calareasca Mercedes-Benz dupa ce, cu mult succes, doi profesionisti adevarati au prezentat aceeasi marca premium in tenisi rosii si pantaloni trei-sferturi, intr-un simulacru de trendy-hipstero-funky-labareala video. Deci se extrag urmatoarele concluzii: Mercedes-Benz se adreseaza hisperilor, colcalarilor, pitipoancelor  si stancutelor de orice gen, bronzate natural sau la solar. Iar masinile de presa ajung oriunde, numai la presa nu.
Way to go!

Vulpeasca Mercedes
Nu pricep cum l-au lamurit pe Marcel Iures sa se alature campaniei de imagine, dar presupun ca omul ala n-a vazut cine mai e in ograda de imagini, ca sa zic asa. Eu zic sa nu-i arate nimeni,nu de alta, dar sa nu faca bietul om vreun atac de cord si sa piarda Romania inca unul dintre putinii actori cu adevarat valorori pe care ii mai are.
Desi daca stau sa ma gandesc bine,Mercedes-Bnez Romania l-ar inlocui imediat, folosind aceleasi criterii ale plus valorii si imaginii epocale, cu binecunoscutul, autosuficientul, exaltatul, unicul si Slava Domnului irepetabilul Mihai Bendeac.

Sursa Foto Bendeac, inegalabilul PiticiGratis.

bendeac

Lasă un răspuns

Top