Fiat este Masina Anului in Romania!

OK, sa fim sinceri. De cate ori nu am auzit prin targ sintagma „un evreu  scoate bani si din piatra seaca!” sau cealalta, care zice ca un  evreu daca baga un leu, scoate trei, dar daca nu baga niciunul, e posibil sa scoata cinci? Asa si cu Masina Anului: AutoItalia nu a mai bagat un leu in media de decenii. Si iata, fara un leu, fara macar sa participe la asa-zisa competitie, a castigat  marele trofeu. I-au trimis pe cei de la Opel Romania sa-l ridice, pentru ca nu merita depus nici macar acest efort: sa se deplaseze.

 

Opel-Corsa

Pentru cunoscatori nu mai este nevoie sa dau explicatii. O fac pentru profani, desi la cum a fost alcatuit juriul Masina Anului, este clar ca nu a fost luata in calcul adresarea catre niciun cunoscator. O sa revin la aceasta idee.

In anul 2005 se nastea Fiat Grande Punto construit pe o platforma denumita „SCCS platform”  (Small Common Components and Systems platform), conceputa de Fiat & Opel. Constructia ei debutase in anul 2002 si era destinata utilizarii de catre masinile mici din curtea Fiat Grup si General Motors (inclusiv Opel).
Primul venit care s-a cocotat pe platforma respectiva a fost Fiat Grande Punto, urmat la un an distanta de Opel Corsa  D, care s-a construit intre anii 2006 si 2014. Asta desi eu am mari banuieli ca si platforma anterioara, ce pe care o folosea Corsa C, provine tot de la Fiat, din cauza asemanarilor izbitoare dintre Opel Corsa C si Fiat Punto. Dar nu asta e ideea.

Platforma SCCS s-a transmis mai departe catre Opel Corsa E, adica cel care s-a lansat in acest an, despre care toti cei din presa de specialitate stiu ca este doar un facelift aplicat modelului D, facelift optic exterior, deoarece trenul de rulare, ansamblul motor si platforma, sunt preluate toate de la Corsa D. Adica Fiat Grande Punto.

Deci, daca unii colegi din presa s-au grabit sa faca misto, zicand ca da, Masina Anului in Romania este de fapt una fabricata in anul 2006, ii pot contrazice cu drag, anuntand public ca prestigiosul juriu vardian a reusit performanta de a glorifica o masina care a iesit pe piata in anul 2005, construita pe o platforma pusa la cale inca din anul 2002, rezultand o masina restilizata si revopsita, cu capace de roti noi si moderne, si cu taxa de participare platita.

 

10836458_936729306351041_1851108814_n

Evident, se naste intrebarea sau setul de intrebari, pe care le voi argumenta cu raspunsuri:

1. Ce legitimitate sau ce legitate are acest juriu?
Niciuna. APAR este o firma de casa a binecunoscutului om de presa si sacal media Dan Vardie. Nu reprezinta nicidecum interesele dar nici punctul de vedere al presei auto din Romania ci doar al cercului de influenta propriu, compus din redactia dumnealui, alaturi de care se duce an de an redactia prietenului Florin Micu,  si inca cativa nebagati in seama sau fomisti de ocazie, unii morti si neingropati.

2. Ce conteaza, care este criteriul sau criteriile in baza carora se poate participa in competitia Masina Anului?
Conditiile sunt vreo doua principale si cateva secundare care izvorasc din primele.
a. TREBUIE PLATITA TAXA DE PARTICIPARE. Anul acesta, 2014,a fost de 1500 lei. Cine nu a platit a luat nota proasta si a ramas corijent.
b. masina trebuie sa fie lansata in anul in curs. Indiferent daca a fost proiectata in secolul trecut.
c. ar trebui platita si o suprataxa pentru experti, despre care nu se vorbeste decat la o cafea, caci juriul oricum voteaza dupa cum decide bo$$-ul.

3.  Este Masina Anului relevanta pentru vanzari?
NU. Nici daca juriul ar juriza in pielea goala si s-ar transmite live intreg circul, nu s-ar vinde nici macar un stergator de parbriz in plus, de catre nciunul dintre brandurile participante

4. Este Masina Anului recunoscuta pe plan mondial, european sau macar balcanic?
Sa fim seriosi! E ca si cum ai crede ca Mihaela Radulescu a venit gratis sa prezinte lansarea Range Rover Evoque Caesar Edition! Sau ar fi platit ca sa fie lasata sa prezinte.

5. Cum poti face sa intri in componenta juriului?
In principiu NU POTI daca:
a. nu faci parte din una dintre cele doua redactii mai sus enumerate
b. nu faci parte din APAR
c. nu faci parte din cercul de influenta (a se citi rontaitori de piscot la comun) al celor de mai sus
d. chiar cunosti fenomenul auto, mecanica, tehnica, istorie, toate auto
e. ai coloana vertebrala cat de cat compusa din material solid
f. nu crezi ca si Opel e masina germana
g. nu poti admite ca este normal sa compari merele cu elefantii

6. Ce nivel de expertiza au cei din componenta juriului?
Din fericire, intre ei exista si cativa care chiar cunosc masinile si cu ce se mananca ele. In afara de Radu Buhanita,care mai mult ca sigur a fost trimis acolo ca sarcina de serviciu, un om ptr a carui onestitate garantez,
restul, chiar daca au mers cu 2-3 masini, stau extrem de prost la celalalte capitole desprinse din punctul anterior sau in cateva cazuri, a fost sarcina de serviciu si atunci nu se discuta. Respectele mele domnilor: Robert Stan, Radu Guramulta, Dan Scarlat, Alex Butu, Alex Sincan – voi sunteti exclusi  din discutie.
In rest, nivelul este cam asa:
– mort si neingropat, cu pretentia de aproape viu, desi nu-i proaspat, 100% habarnist in ceea ce priveste fenomenul auto, ramas ancorat in emisiunea „Un zambet pe 15 mm”(trebuie sa fii trecut de 35 de ani ca sa stii desprece evorba)
– Don Juan sau Brad Pitt al presei auto, in aceeasi proportie in care un barbat primeste distinctia de barbatul anului pe o insula populata numai cu femei gravide. Cunostinte auto pe masura popularitatii.
– auto.ro nu era ceva site de anunturi???
– sa ma bata mama, cine e nenea asta de la APAR?
– pe unii, anii petrecuti la ProMotor i-au tampit de-a binelea. De ce nu ma mir?!
– povesti cu motoare in engleza?  Pacat de baiat, ca stie auto, l-am testat personal.
– hai frate, un ex PR de la Bavaria stie despre masini? Sau s-a cerut un expert la nivel de bradulet odorizant de atarnat la oglinda retrovizoare, ca sa dea frumos la camera?
– va rog frumos, sa-mi spuna careva ca astalalt profesionist radio (ce fetish au unii sa faca drive teste la radio!), nu e unul si acelasi cu ala care scrie texte la care lesina femeile la menopauza aka radufconstantinescu.ro!!!!
– ultimul dar nu cel din urma: cat e piscotul? Mai aveti un sampon la 30 ml. de la hotelul ala?

7. Cum se vede din exterior aceasta manifestare?
Ca o mascarada. Un fel de Circul Anului, nu Masina Anului. ca o jignire adusa profesionistilor si pasionatilor din industria, media si fenomenul auto. A compara mere cu elefanti, a pune doua produse premium precum BMW si Mercedes-Benz in aceeasi oala cu Opel si ultimul sa iasa castigator e ca si cum ai merge in fata Turnului din Kremlin si ai striga cat te tin plamanii „Traiasca China Noua!”. Sau a cere in Bavaria sa ti se serveasca bere din Cehia la Oktober Fest.
Sa vii cu un juriu care a dat numai note de 1 si 2 unei masini care nu a fost prezenta fizic, insa este construita toata de la zero, fiind noutate absoluta si mai mult, in acelasi segment cu Opel Corsa, sa vii si sa spui ca noul Toyota Aygo e de cacao, in timp ce o masina care are 75% din componenta sa venita direct din Mezozoicul industriei auto, zice multe despre cum se pot compara fluturii cu bomba atomica.
Sa ignori complet o marca care a dat Motorul Anului trei ani la rand, inclusiv anul acesta si sa fii in stare sa o pozitionezi abia pe locul 3, respectiv „enshpe”… fara cuvinte.
Sa compari un singur crossover prezent (Qashqai) cu masini din clasele B,C, sedan si luxury si sa nu aiba un locsor al ei personal, apoi sa iasa clasat in urma unei masini din segmentul B, spune iarasi multe despre Mascarada Anului.

8.Ce ai recomanda pe viitor producatorilor si importatorilor auto vis a vis de masina Anului?
Sa evite manifestarea. Sa evite sa le mai dea masini care risca sa fie batjocortite de oameni fara expertiza si fara reprezentare reala in presa auto (cu exceptiile de rigoare enumerate). Sa evite astfel de manifestari, indiferent daca sunt vardiene sau miculesti, in conditia in care in juriu nu apar nume reprezentative din toate segmentele publicatiilor auto, indiferent daca-s jurnalisti incomozi au ba.
Sa refuze orice manifestare de gen, daca in juriu nu apar musai Masini cu Giurgea&Bratu, acest Pol Nord al presei auto.
Sa aduca bloggeri. Deseori sunt mai relevanti si mai pertinenti decat saltimbancii dupa piscot.

9.Cuvant de incheiere?
Fiat a castigat premiul Masina Anului 2015 in Romania!

Lasă un răspuns

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Top