Dezinformare de dragul banilor?

Dezinformare, dezinformare, dar sa o stim si noi!

Naiba stie cum, Bobby de la shaormerie i-a pacalit pe unii cu un cabinet veterinar din Buftea sa-i dea niste bani ca sa le promoveze afacerea. Nu-s primii pacaliti, mai e unul cu un „exchange”, care de cand cu reclama lui Bobitza Shaormarul, schimba zilnic tone de bani. Schimba pe dracu’, ca nu ii intra niciun client in baraca.
De ce spun ca e vorba despre dezinformare? Pai simplu.
Bobitza scrie in advertorialul sau: „Conform unui ordin al ANSVSA din ianuarie 2014, toti proprietarii de câini, indiferent de rasa lor, sunt obligati să-și microcipeze animalele și să le inregistreze in Registrul de Evidenta al Cainilor cu Stăpân (R.E.C.S.), in caz contrar, dupa 1 ianuarie, ar putea fi sanționați cu amenzi de până la 5 000 de lei.”  (vezi foto)

dezinformare

Dezinformare
Insa Tobizta „uita” sa specifice ca in cazul in care animalul/animalele stau fix in curtea omului, microciparea nu este obligatorie. Asta conform punctului 2 din Articolul 3 din Capitolul I al Ordinului Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, care stipuleaza clar:  „Câinii circulă pe teritoriul României numai identificaţi şi înregistraţi potrivit prevederilor prezentei norme sanitare veterinare şi însoţiţi de carnete de sănătate”. CIRCULA!
Deci, daca stau la mine in curte, NU sunt pe domeniul public, ci pe cel privat. Si cum vreo 80% dintre caini nu ies din curtile stapanilor, multi traind intreaga viata in lant, microciparea NU ESTE obligatorie. Insa Tobitza face dezinformare. Nu ca ar fi prima data!

Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a aprobat ultima versiune a Codului de Practica in Comunicarea Comerciala in cadrul Adunarii Generale din 28 martie 2014. Astfel, inca de la inceput, advertisingul shaormarului incalca chiar primele directii trasate:

Art.1 – Principii de baza in comunicare

1.1 – Comunicarea trebuie sa fie onesta, adevarata, clara si decenta.  Comunicarea trebuie sa evite orice element care ar fi in masura sa diminueze increderea consumatorilor in comunicare in general.

1.2 – Comunicarea trebuie sa nu exploateze credulitatea, lipsa de experienta sau lipsa de cunostinte a consumatorilor.

1.3 – Comunicarea trebuie sa evite orice afirmatie sau reprezentare care ar putea insela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare, in special in ceea ce priveste:
[…] g) conformitatea cu standardele;

Ce sa zic, nu dati banii pe prostii, daca vreti sa faceti advertising, adresati-va cunoscatorilor, nu tuturor ageamiilor care si-au deschis un site pe care scriu in timp ce amesteca in oala cu maioneza. Nu de alta, dar va paste multa dezinformare si mai grav, puteti sa cadeti in capcanele oneroase puse la cale de prestatorul de servicii (in acest caz cabinetul veterinar Lumea Animalelor Buftea, si piscotarul de serviciu de la shaormerie pe blogul sau si sa platiti o galagie de bani (90 lei/animal), cand de fapt nu aveti de ce sa aruncati banii pe fereastra.

Lasă un răspuns

Top